Kimchi dla leniwych

 

O kimchi już tu pisałem ale. No właśnie ale niektórzy uważają, że zrobienie kimchi jest skomplikowane lub też wymaga składników, które niekoniecznie są dostępne w sklepie za rogiem. Dlatego tym razem proste rozwiązanie. 

Jeśli chcemy pójść na łatwiznę to możemy użyć do tego widoczny na zdjęciu gotowy mix przypraw dostępny w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Wydatek niewielki bo ceny wahają się w okolicy 7,50-8,00 złotych.
 
Zgodnie z przepisem umieszczonym na opakowaniu potrzebne składniki to tylko:
1 kg kapusty pekińskiej 
3 szt. cebulki zielonej (dymki)
50 gram marchewki
100 gram białej rzodkwi

Zrobiłem kiedyś testowo takie kimchi trzymając się ściśle składników oraz przepisu z opakowania i wyszło ale było jak dla mnie dość płaskie w smaku. Przy drugim podejściu dodatkowo dodałem świeży czosnek (kilka ząbków), trochę papryki gochugaru, 2-3 łyżki sosu rybnego (z ostrygowym też powinno się sprawdzić) i więcej marchewki bo 50 gram to mało. Umyłem kapustę i zostawiłem żeby odciekła. Jak jeszcze była mokra to ją pokroiłem w kawałki i dodałem wszystkie składniki. Dokładnie wymieszałem i zapakowałem do słoja. 2-3 doby w temperaturze pokojowej. Później lodówka też ze 2 dni. Smak dużo lepszy niż za pierwszym razem. 

Dlatego jak kogoś przeraża robienie kimchi "od zera" to polecam takie rozwiązanie i nie jest to  z mojej strony lokowanie produktu lecz chęć pomocy skierowanej dla osób ceniących prostotę w kuchni ale posiadającym w sobie zapał żeby taką uproszczoną wersję kimchi zrobić samodzielnie.

Popularne:

Obraz

Boczek w słoiku

Obraz

Babka ziemniaczana

Obraz

Tarta ze szparagami